Toimintarajoite – Miten se vaikuttaa elämääsi? (Autismi ja Aspergerin oireyhtymä)

Kuvaus

Hanna Danmo, Ruotsin Riksföreningen Autism -järjestön Empowerment-projektin johtaja, kirjoittaa tämän kirjan saatesanoissa: ”Projektin aikana tapasin monia, jotka minun laillani eivät ole saaneet riittävästi tietoa siitä, mitä toimintarajoitteemme merkitsee. Mitä merkitsevät ne monimutkaiset sanat ja termit, joilla lääkärit yrittivät selittää diagnoosia? Voit löytää vastauksia tästä kirjasta, jonka ovat tehneet projektin työntekijät, joilla useimmilla itsellään on autismi tai Aspergeirin oireyhtymä (AS)”.

Toimintarajoite – miten se vaikuttaa elämääsi? -kirja on tarkoitettu aikuisille, joilla on autismi tai Aspergerin oireyhtymä. Kirja tarjoaa perustietoa siitä, mitä tämä toimintarajoite sisältää. Suomen oloihin mukautettu kirja tarjoaa tarpeellisen tietopaketin suomalaisille aikuisille, joilla on autismi tai Asperger, heidän läheisilleen ja autismialan ammattihenkilöille.

Valtakunnallisen Autismi- ja Aspergerliiton jäsenet, joilla on autismi tai AS, pyrkivät yhä enemmän löytämään mahdollisuuksia vaikuttaa järjestöissä ja yhteiskunnassa. Tästä esimerkkinä on elokuussa 2005 Tampereella järjestetty kansainvälinen konferenssi, Autistic Spectrum Insights, jossa järjestelystä ja luennoista vastasivat autismin kirjon henkilöt voimaantumisen Empowerment-hengessä.

Uskomme, että tämä Empowerment-henkinen kirja lisää luottamusta omiin kokemuksiin ja omavoimaiseen toimintaan, kun henkilöt, jolla on autismi tai Asperger, pyrkivät oman elämänsä hallintaan.

Suomenkielinen teos
Kustantaja: Autismi- ja Aspergerliitto ry