Uutinen 14.9.2022

Autismikirjo nuoruusiässä -opas ruotsiksi ja englanniksi

Autismikirjo nuoruusiässä -oppaasta on nyt saatavilla ruotsin- ja englanninkieliset versiot. Oppaassa kerrotaan autismikirjoon liittyvistä piirteistä ja siitä, miten ne näkyvät autismikirjon nuoressa hänen tullessaan ikävaiheeseen, johon liittyy useita muutoksia. Oppaassa tarkastellaan myös siirtymävaiheita kuten muuttaminen vanhempien luota omaan asuntoon ja jatko-opintojen aloittaminen.

Oppaat ovat vapaasti ladattavissa ja tulostettavissa Autismiliiton sivulla Aineistojen osiossa.
Oppaita voi tilata Autismiliiton verkkokaupasta kappalehintaan 2 euroa. 10 kpl tilaushinta on 12 euroa.

Tutustu oppaisiin:

Oppaiden lisäksi kannattaa etsiä lisätietoa Autismiliiton sivustolta Askel aikuisuuteen. Se on tieto- ja materiaalipankki autismikirjon nuorten siirtymävaiheiden tueksi. Sivustolla on monipuolista sisältöä jatko-opinnoista ja itsenäistymisestä. Sivustolta löytyy tietoa myös englanniksi ja ruotsiksi.

Autismikirjo nuoruusiässä -oppaan kansikuva. Piirroskuva kahdesta nuoresta kävelemässä kaupunkiympäristössä.
Oppaan etukansi, piirroskuvassa kaupunkimaisemaa ja kaksi ihmistä kävelemässä.