Uutinen 3.12.2022

Autismiliiton vuoden vapaaehtoinen on Kati Sairanen

Autismiliiton hallitus on valinnut vuoden vapaaehtoiseksi Kati Sairasen. Vuoden vapaaehtoinen valittiin seitsemännen kerran yhdistysten jäsenten asettamien ehdokkaiden joukosta.

Autismiliiton Vuoden vapaaehtoinen Kati Sairanen puhuu mikrofonin, hänellä on kädessä kukkakimppu.
Autismiliiton vuoden vapaaehtoinen 2022 Kati Sairanen.

Vuoden vapaaehtoisen titteli myönnettiin Kati Sairaselle pitkäaikaisesta vapaaehtoistyöstä Itä-Savon Puatti ry:n puheenjohtajana ja sihteerinä. Sairanen on järjestänyt vertaisryhmiä ja tunnetaan alueella pyyteettömänä ja innokkaana aktiivina sekä vaikuttajana sote- ja vammaisasioissa.

Kati Sairanen oli valinnastaan iloisesti yllättynyt.

– Olo puhelinsoiton jälkeen oli hämmentynyt – ja vähän nolokin. Ihan hirmuisesti sydäntä lämmittävä huomionosoitus joka tapauksessa, Sairanen kuvaili ensitunnelmiaan.

Ehdokashakuun tuli tänä vuonna yhteensä 14 ehdotusta ja ne koskivat 11 henkilöä. Tieto vuoden vapaaehtoisesta julkistettiin 3.12.2022 Autismiliiton 25-vuotisjuhlassa. Kati Sairasen palkintona on vapaa pääsy vuoden 2023 Autismin talvipäiville Turussa.

Kiitos kaikille liiton vuoden vapaaehtoinen -hakuun osallistuneille ja erityisesti kaikille teille, jotka vapaaehtoistyötä teette. Tunnustuksen ja ison kiitoksen on ansainnut jokainen teistä! #VapaaehtoisilleKiitos

Aikaisempia Autismiliiton vuoden vapaaehtoisia:
2021 Ville Salminen
2020 Petra Hietala-Rasku
2019 Helena Vaittinen
2018 Anna-Reeta Pakarinen (Korhonen)
2017 Jarno Asunen
2016 Riikka Kennovaara (Kiilo)