Uutinen 19.8.2021

Lahjoita autismikirjon lasten ja nuorten harrastustoimintaan

Hyväntekeväisyyspalvelu Kotimaanapu on käynnistänyt keräyksen autismikirjon lasten ja nuorten harrastustoimintaan. Lahjoittaa voi 31.10. asti.

Vuorovaikutuspiirteidensä vuoksi autismikirjon lapset tulevat usein väärinymmärretyiksi ja saavat siksi helposti moitteita sekä negatiivista palautetta toiminnastaan. He jäävät usein myös vapaa-ajan harrastusten ulkopuolelle.

Sinä voit antaa autismikirjon lapselle mahdollisuuden löytää oman rakkaan harrastuksen. Harrastus voi sytyttää elämänmittaisen kipinän. Keräys on avoinna lokakuun loppuun saakka. www.lahjoitaapua.fi/kohde/autisminkirjontuki/

Kotimaanapu toteuttaa syksyn aikana Facebook-sivullaan autismikirjoon liittyvän keräyskampanjan. Samalla lisätään tietoisuutta autismikirjosta. Keräyskampanjassa ovat mukana myös Autismiyhdistys PAUT ja Autismiliitto.

Kotimaanavun keräystuotot tulevat haettavaksi loppuvuodesta. Autismiliiton paikallisyhdistykset ovat hyvin tervetulleita hakemaan keräystuotoista avustuksia autismikirjon lapsille suunnattuun tai lasten kanssa toteutettavaan toimintaan. Avustusta voi hakea säännölliseen harrastustoimintaan tai esimerkiksi yksittäiseen mukavaan yhteiseen tekemiseen, kuten retkiin, tutustumiskäynteihin, harrastuskokeiluihin jne.

Avustushakemuksen voi täyttää osoitteessa: bit.ly/autismikirjohakemus

Hakemuksia odotetaan 30.11.2021 mennessä.

Logo Kotimaanapu.

Lisätietoa: