Uutinen 20.3.2024

Lakko sulkee taas Autismiliiton toimistot

Autismiliiton toimistot Helsingissä, Kouvolassa ja Oulussa ovat kiinni sosiaalialan järjestöjen lakon vuoksi 21.-22.3.2024. Myös neuvontapalvelu ja muut liiton järjestämät tilaisuudet ja palvelut perutaan lakkopäivinä.

Toimihenkilöliitto Erto on ilmoittanut sosiaalialan järjestöjen lakosta 21.-22.3.2024. Lakko koskee myös Autismiliitossa tehtäviä töitä. Autismiliiton toimistot sekä neuvontapalvelu ovat suljettuina lakkopäivät.

Lakon tavoitteet eivät liity työehtosopimukseen, vaan työtaistelulla ajetaan poliittisia ja yhteiskunnallisia päämääriä. Edellinen Autismiliiton toimintaan vaikuttanut lakko oli tammi-helmikuun vaihteessa 2024.

Lakkoa kuvastava piirroskuva. Etualalla henkilö käyttää megafonia, taustalla ihmisiä kylttien ja banderollien kanssa.
Kuva: Adobe Stock