Uutinen 12.10.2023

Neurobase pureutuu digipelaamiseen ja somen käyttöön neurokirjolla

Julkaistu on uusi sivusto Neurobase, joka tarjoaa tietoa ja vinkkejä digipelaamisen ja somen käytön hallintaan neurokirjon nuorille ja nuorille aikuisille.

Neurobase-sivuston logo, jossa piirroskuva puhelimesta sekä peliohjaimesta.

Neurobasesta löydät:

• Tietoa mm. digipelaamisesta, somesta sekä peli- ja nettihaitoista
  • Vinkkipankin
  • Vertaistarinoita
  • Usein kysyttyjä kysymyksiä

Sivusto päivittyy ajan myötä. Esimerkiksi luvassa on somelääkäri Atte Virolaisen (@laakari.atte) vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Kuuntele myös ADHD-podin tuore jakso pelaamisesta ja sosiaalisen median käytöstä. Jaksossa keskustelevat ADHOODSin vapaaehtoinen Juho Silvennoinen sekä Pelituen asiantuntija Annukka Såltin yhdessä podcastin juontajien Ringan ja Reetan kanssa.

Nelikko pohtii pelaamisen hyviä ja kehittäviä puolia, liiallisen pelaamisen ja somen käytön haittoja sekä ruutujen vaikutusta sosiaaliseen kanssakäymiseen.
Jakson löydät Neurobase-sivustolta, Podplaysta sekä yleisimmistä suoratoistopalveluista!

Neurobase-sivusto on syntynyt Pelituen aloitteesta, mukana ADHD-liitto, ADHOODS ja Autismiliitto.

Käy tutustumassa!

Aiheeseen liittyvää

Peliohjain kädessä, taustalla televisio josta näkyy autopeli. Videopelien sosiaalinen puoli tärkeä syy pelaamiseen
Ihminen pelaa videopeliä hämärässä huoneessa. Videopelit ja pelaaminen ovat valtava mahdollisuus, mutta uhkiakin on