Autismiliiton tapahtuma, Webinaari klo- TEAMS

Korkeakouluopintojen aallokossa – miten neuromoninaista opiskelijaa voi tukea?

Autismiliitto järjestää autismitietoisuuden viikolla torstaina 4.4. klo 16-18 webinaarin Korkeakouluopintojen aallokossa – miten neuromoninaista opiskelijaa voi tukea korkeakouluopinnoissa?

Webinaarissa koordinaattorina, opinto-ohjaajana ja yksilöllisten opiskelujärjestelyiden asiantuntijana toimiva Sanna-Mari Mertaniemi esittelee neuromoninaisen korkeakouluopiskelijan tukimuotoja Tampereen yliopistolla.

Yliopisto-opintojen aallokossa – esittelyssä neuromoninaisen opiskelijan opintoja tukeva vertaisohjaus.

Yliopisto-opinnot aloittava nuori on monella tavoin uuden edessä. Miten yliopisto voi auttaa neuromoninaista opiskelijaa paitsi nivelvaiheessa opintojen alkaessa myös myöhemmin opintojen polulla?

Esittelyssä on Tampereen yliopistossa pilotoidut ja käyttöön otetut vertaisohjauksen mallit VENE, JOLLA ja NOOA.  Luennolla esitellään paitsi yliopiston tarjoaman ohjauksellisen tuen myös vertaisohjauksen voimaa opiskelijan opiskeluarjen, opintojen hahmottamisen ja suunnittelun tukemisessa.

Tilaisuus koostuu mallin esittelyluennosta, keskustelusta sekä kokemusasiantuntijan puheenvuorosta.

Webinaari järjestetään Teamsissa. Tapahtuma on maksuton eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Alustus tallennetaan ja se tulee nähtäväksi Autismiliiton Youtube-kanavalle noin viikon ajaksi.

Tapahtuma on päättynyt. Voit antaa palautetta tästä linkistä (linkki vie Webropolin kyselysivustolle)

Webinaarin tallenne on katsottavissa Autismiliiton Youtube-kanavalla 14.4. saakka.

#AikaToimia #WAAD #AutismitietoisuudenViikko2024

Autismitietoisuuden viikon 2024 webinaarin banneri.
Järjestäjä: Autismiliitto