Autismiliiton tapahtuma klo- Verkossa

Naisena autismikirjolla -elokuvatapahtuma

Autismiliitto järjestää autismitietoisuuden viikolla virtuaalisen elokuvatapahtuman aiheesta Naisena autismikirjolla.

Virtuaalisessa elokuvatapahtumassa katsotaan Bjarney Lúðvíksdóttirin ja Kristján Kristjánssonin ohjaama islantilainen dokumentti Seeing the Unseen, jonka jälkeen käydään paneelikeskustelu aiheesta naiset autismikirjolla.
Elokuvassa puhutaan islantia ja se on tekstitetty englanniksi. Ei suomenkielisiä tekstityksiä.

Ilmoittaudu Webropol-lomakkeella (avautuu uuteen välilehteen).
Viimeinen ilmoittautumispäivä 31.3.

Osallistumislinkki lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen perjantaina 1.4.2022.
Tapahtumasta jää tallenne katselualustalle viikon ajaksi.

Tietoa elokuvasta

Ihminen istumassa penkillä katsomassa merelle. Hän on selin katsojaa päin. Kuvassa lukee Seeing the unseen. It is a documentary about women on the autistic psectrum.

Seeing the Unseen on dokumenttielokuva, joka tarjoaa tuokiokuvan 17 islantilaisen naisen elämästä, joita yhdistää yksi asia: autismikirjon diagnoosi.
Elokuvan tavoitteena on kertoa, miten autismi vaikuttaa heidän elämäänsä ja etsiä vastausta kysymykseen miksi autistiset naiset ja tytöt ovat pysyneet yhteiskunnassa näkymättöminä niin pitkään. Vastauksia antavat sekä autismikirjon naiset itse että autististen tyttöjen ja naisten kanssa työskennelleet asiantuntijat. Elokuvassa tuodaan esille myös se, miten ymmärryksen ja tarpeellisen tuen puute vaikuttavat näiden naisten sekä heidän perheidensä hyvinvointiin.
Autistiset naiset ovat lahjakkaita yksilöitä monine vahvuuksineen, jos heille vain annetaan mahdollisuus toteuttaa itseään. Aiemmin näkymättömiin jäänyt ryhmä pitää saada näkyväksi.

Ohjaus: Bjarney Lúðvíksdóttirin ja Kristján Kristjánsson

Lisätietoja tapahtumasta:
Elina Havukainen
elina.havukainen(at)autismiliitto.fi
Puh. 040 4517 755

Autismitietoisuuden viikkoa vietetään 28.3.-3.4.2022 teemalla Mielen hyvinvointi. Lue lisää autismitietoisuuden viikosta ja muista tapahtumista viikolla:

Järjestäjä: Autismiliitto ry

Aiheeseen liittyvää

Värillisistä palloista koostuva infinity-symboli.
Autismiliiton tapahtuma, Webinaari klo- verkossa
Autismikirjon nuoren murrosikä ja vanhemmuus -webinaari
Värillisistä palloista koostuva infinity-symboli.
Autismiliiton tapahtuma, Webinaari klo- Verkossa
Autismikirjo ja parisuhde -webinaari