Uutinen 5.9.2022

Autismiliiton kuukauden nostot: elokuu

Elokuussa liitossa aloitti kaksi uutta työntekijää ja mm. lausuimme lääkinnällisen kuntoutuksen ohjautumisen perusteet -opasluonnoksesta.

Julkaisemme kuukausittain nostoja toiminnastamme, jotta seuraajillemme syntyy parempi kuva siitä, mitä liitossa tehdään.

Elokuussa

• Autismiliitossa aloitti työt uusi toiminnanjohtaja Satu Taiveaho sekä järjestösuunnittelija Lahja Leiviskä Oulun toimistolla.
  • Autismiliitto osallistui Autismitutkimuksen verkostopäivään yhden teemaryhmän vetäjänä.
  • Järjestimme täydennyskoulutusta Autismiliiton vertaisosaajille ja kokemusasiantuntijoille.
  • Kerroimme Suomen Diakoniaopiston opiskelijoille autismikirjosta.
  • Annoimme lausunnon STM:n sosiaali- ja terveysministeriön valmistelemasta lääkinnällisen kuntoutuksen ohjautumisen perusteet -opasluonnoksesta.
  • Järjestimme vertaisillat autismikirjon lasten ja nuorten vanhemmille sekä autismikirjon aikuisten kumppaneille ja puolisoille.
  • Suunnittelimme liiton syksyn ja ensi vuoden toimintaa henkilökunnan suunnittelupäivillä.
Autismiliiton nostot elokuulta 2022. Kuvan tekstit avattu artikkelissa.

Aihealueet