Uutinen 27.1.2022

Tilaa Autismiliitolta koulutusta tai konsultaatiota!

Autismiliitto laajentaa maksullista, tutkittuun ja kokemukselliseen tietoon perustuvaa koulutus- ja konsultaatiotoimintaa. Marko Lahti on aloittanut koulutustoiminnan suunnittelijana.

Koulutusta ja konsultaatiota tarjotaan autismikirjosta ja siihen liittyvistä ilmiöistä ja toimintamalleista. Aiheet voivat liittyä esimerkiksi autismikirjon erityispiirteisiin, kommunikaatioon ja vuorovaikutukseen, aistien erityisyyksiin ja toiminnanohjauksen tukemiseen.

Tarjoamme myös koulutusta ja konsultaatiota HAASTE-toimintamallin käyttöönottoon ja vahvistamiseen organisaatioissa. Toimintamallin avulla tukea tarvitseva ihminen ja hänen lähi-ihmisensä voivat oppia tunnistamaan haastavaan käyttäytymiseen johtavia kuormitustekijöitä sekä rakentamaan taitoja ja ympäristöjä haastavan käyttäytymisen vähentämiseen ja ennaltaehkäisyyn.

Pyydä tarjous koulutuksesta yhteisöllenne, räätälöimme koulutus- ja konsultaatiokokonaisuudet juuri teidän tarpeisiinne: koulutus(at)autismiliitto.fi

Kaikille avoimet Autismiliiton koulutukset löydät koulutus- ja tapahtumakalenterista:  www.autismiliitto.fi/kalenteri

Vankka osaaja kehittämään Autismiliiton koulutustarjontaa

Marko Lahti talvimaisemassa
Marko Lahti. Kuvaaja: Maria Lahti

Olen Marko Lahti. Koulutukseni on sosionomi AMK ja asun Helsingissä. Aloitin Autismiliitolla koulutussuunnittelijana helmikuun alussa.

Autismin parissa olen työskennellyt päätoimisesti vuodesta 2005 lähtien erilaisissa tehtävissä, kuten ohjaajana asumispalveluissa, esimiehenä, palvelutoiminnan päällikkönä, yksilö- ja ryhmävalmentajana sekä kouluttajana ja palveluiden koordinoijana.

Työssäni olen osallistunut niin autismikirjon ihmisten kanssa tehtävään konkreettiseen työhön kuin pyrkinyt mahdollistamaan tätä työtä esimerkiksi esimiehenä tai palveluiden koordinoijana.

Uskon pystyväni hyödyntämään kokemustani sekä osaamistani ja tätä kautta kehittämään Autismiliiton koulutusjärjestelmää kokonaisuudessaan. Jakamalla niitä onnistumisia ja oivalluksia, joita olen itse saanut, ja kehittämällä tapoja mahdollistaa näitä samoja onnistumisia ja oivalluksia muille.

Vapaa-aikana liikun salilla tai koirien kanssa ulkona, luen kirjoja tai sarjakuvia ja yritän päästä käymään musiikkikeikoilla.

Aihealueet

Aiheeseen liittyvää

Marko Lahti talvimaisemassa. Tilaa Autismiliitolta koulutusta tai konsultaatiota!