Autismiliiton tapahtuma, Webinaari klo- Verkossa

Kohti jatko-opintoja – Autismikirjon nuoren siirtyminen jatko-opintoihin ja nivelvaiheen tuki webinaarissa kuullaan Autismiliiton Askel aikuisuuteen -projektista ja siinä tuotetusta verkkosivustosta ja muusta materiaalista. Webinaari on tarkoitettu erityisesti koulujen ja oppilaitosten henkilökunnalle sekä sosiaalitoimen ammattilaisille, mutta kaikki teemasta kiinnostuneet ovat tervetulleita.

Kohti jatko-opintoja -webinaarin ilmoitus 10.5.2022.

Webinaarissa kuullaan lyhyesti Autismiliiton Askel aikuisuuteen -projektista ja siinä tuotetusta verkkosivustosta www.askelaikuisuuteen.fi ja Autismikirjo nuoruusiässä -oppaasta. Projektiesittelyn jälkeen kerrataan perustietoa autismista sekä kuullaan autismikirjon nuoren kokemuspuheenvuoro. Webinaari jatkuu jatko-opintoihin siirtymistä ja nivelvaiheen tuen tarpeita käsittelevällä osuudella. Ammattilaispuheenvuorossa tutustumme NOPO-projektiin sekä nivelvaiheen opinto-ohjauksen käytäntöihin ja kokemuksiin Oulussa.

Webinaari on tarkoitettu erityisesti koulujen ja oppilaitosten henkilökunnalle (mm. rehtorit, opettajat, ohjaajat, kuraattorit, opot ja kouluterveydenhoitajat) sekä sosiaalitoimen ammattilaisille (mm. sosiaalityöntekijät ja ohjaajat) esimerkiksi vammaispalveluissa ja aikuissosiaalityössä. Myös muut asiasta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan.

Webinaari järjestetään verkossa, mutta siitä ei tule tallennetta. Webinaari on maksuton ja siihen ei tarvitse ilmoittautua.

Lisätietoja:
Outi Tuomaala
Projektipäällikkö
outi.tuomaala(at)autismiliitto.fi

Marko Lahti
koulutustoiminnan suunnittelija
marko.lahti(at)autismiliitto.fi

Järjestäjä: Autismiliitto ry/Askel aikuisuuteen -projekti

Aiheeseen liittyvää

Kohti itsenäistymistä -webinaarin ilmoitus 17.5.2022.
Autismiliiton tapahtuma, Webinaari klo- Verkossa
Kohti itsenäistymistä – Autismikirjon nuoren itsenäistyminen siirtymävaiheena