Uutinen 6.6.2022

Autismiliiton kuukauden nostot: toukokuu

Haluamme lisätä Autismiliiton toiminnan läpinäkyvyyttä. Toukokuussa mm. järjestimme useita webinaareja ja koulutuksia, lausuimme yhdenvertaisuuslain uudistuksesta, järjestimme somekampanjan askelaikuisuuteen.fi-sivustosta ja liiton kokemusasiantuntijat puhuivat ahkerasti eri tilaisuuksissa.

Julkaisemme kuukausittain nostoja toiminnastamme, jotta seuraajillemme syntyy parempi kuva siitä, mitä liitossa tehdään.

Toukokuussa

• Autismiliitto lausui yhdenvertaisuuslain uudistuksesta.
  • Osallistuimme Vammaisfoorumin kannanoton valmisteluun vammaisten lasten sote-palvelujen järjestämisestä.
  • Liiton kokemusasiantuntijat kävivät puhumassa 23 tilaisuudessa.
  • Järjestettiin jäsenyhdistyspäivä ja liittokokous, jossa liitolle valittiin uusi hallituksen puheenjohtaja.
  • Askel aikuisuuteen -projekti järjesti kaksi webinaaria jatko-opintoihin siirtymisestä ja itsenäistymisestä sekä sivuston tiedotuskampanjan somessa.
  • Askelaikuisuuteen.fi-sivustolle lisättiin ruotsin- ja englanninkielistä sisältöä.
  • Liitto piti seitsemän tilauskoulutusta.
  • Anna mulle mahdollisuus -webinaari yhteistyössä ADHD-liiton, Aivoliiton ja Siviksen kanss keräsi 470 kuulijaa.
  • Järjestettiin Aistikoulutus yhteistyössä ADHD-liiton ja Aivoliiton kanssa.
  • Toimimme sihteerinä eduskunnan nepsyverkoston kokoontumisessa.
  • Kevään Autismikirjo tutuksi- koulutussarja saatiin päätökseen.
Kuvassa teksti, joka on kirjoitettu auki artikkelissa.

Aihealueet