Uutinen 6.3.2024

Autismiliiton kuukauden nostot: helmikuu

Helmikuussa järjestimme Autismin talvipäivät, saimme tunnustuksen vastuullisesta kokemustoiminnasta, julkaisimme Autismi-lehden ja uuden podcast-jakson, toteutimme somekampanjan ja otimme kantaa hallituksen sosiaaliturvaleikkauksiin.

Julkaisemme kuukausittain nostoja toiminnastamme, jotta seuraajillemme syntyy parempi kuva siitä, mitä liitossa tehdään.

Helmikuussa:

• Järjestimme Tampereella Suomen suurimman autismitapahtuman Autismin talvipäivät 22. kerran. Kahden päivän aikana tapahtumaan osallistui sekä paikan päällä että verkon välityksellä yhteensä 502 henkilöä.
  • Toteutimme Instagramissa somekampanjan, jossa nostimme esiin suomenkielisiä autismitilejä ja niiden päivityksiä eri teemoista.
  • Autismi-lehden vuoden ensimmäinen numero ilmestyi, teemana Toimivaa arkea.
  • Julkaisimme Suoraa puhetta autismista -podcastin 6. osan, aiheena maskaaminen.
  • Keskusteluilta autismikirjon läheisille ”Toimiva tuki varhaiskasvatuksessa ja koulussa” keräsi yli 60 osallistujaa.
  • Autismiliiton neuvontapalvelussa oli 94 kohtaamista.
  • Ystävänpäivänä julkistimme saamamme tunnustuksen vastuullisesta kokemustoiminnasta. Kokemuksesi on arvokas -hanke tukee kokemustoiminnan vastuullisuuden kehittämistä. Merkkinä yhteistyöstä Autismiliitolle myönnettiin Kokemustoiminnan vastuullisuuden sydän.
  • Järjestimme helmikuun aikana neljä vertaishetkeä netissä, joissa voimaa arkeen saivat yli 30 osallistujaa.
  • Olimme kuultavana ja annoimme lausunnon VANE:n toimintaohjelmasta.
  • Teimme yhdessä kehitysvammajärjestöjen kanssa kannanoton hallituksen sosiaaliturvaleikkauksista.
  • Neurotyypit-elokuva esitettiin eduskunnassa Nepsy-verkoston tilaisuudessa. Valmistelimme ADHD-liiton kanssa tilaisuuteen vaikuttamispaperin, joka jaettiin kansanedustajille.
  • Osallistuimme ympäristöministeriön esteettömyystyöpajaan.
  • Tapasimme opetus- ja kulttuuriministerin erityisavustajaa.

Autismiliiton kuukauden nostot, helmikuu 2024. Kuvan sisältämät tekstit avataan artikkelissa.

Aihealueet